17.5.16

Završen modul "Muslimani u Evropi"


CEI “Nahla” je u saradnji s Centrom za napredne studije u periodu mart-maj 2016. realizirala tematski modul “Muslimani u Evropi”. Modul je uspješno završilo 35 polaznika/ca.
Polaznici/e modula “Muslimani u Evropi” su imali priliku da se kroz predavanja koja je održao Muhamed Jusić upoznaju s historijom prisustva muslimana i islamske civilizacije u Evropi, izazovima migracija i integracije muslimana, njihovim doprinosom evropskoj misli, vezama Bosne i Endelusa, te pozicijom muslimana u Evropi u kontekstu rastuće islamofobije i terorističkih prijetnji.
Gost predavač modula bio je dr. Amir Karić koji je govorio o broju, statusu, organizaciji i izazovima muslimana u Evropi.
Rad u manjim grupama, interaktivna predavanja, diskusije, zajedničko i individualno istraživanje i promišljanje zadatih tema kombinacija je koja se pokazala uspješnom i koja će se primjenjivati i u sljedećim modulima koje ćemo pokrenuti u jesenjem ciklusu (oktobar-decembar).
Utisci polaznika/ca:
„Saznanja iz ovog modula su značajno utjecala na stvaranje šireg pogleda na politička zbivanja. Na sasvim nov i kritički način posmatram i tumačim informacije koje plasiraju mediji, bez slijepog prihatanja svega što se piše i govori. Nakon modula sam u mogućnosti da povezujem određena historijska dešavanja i prepoznajem njihov utjecaj u kratkoročnom i dugoročnom smislu na našu svakodnevnicu. Shvatila sam važnost praćenja informacija i anlitičkog pristupa informacijama kojima smo izloženi.“
„Stečena znanja i iskustva su veoma utjecala na moje sadašnje stavove, bolje razumijem „probleme" koje Evropa ima s muslimanima, a koji datiraju od pojave islama na ovim prostorima. Bolje razumijem historijsku pozadinu današnjih dešavanja.“
„Nakon modula Evropu posmatram na jedan drugačiji, realniji način. Modul me je podstakao da razmišljam o tome koliko mi i na koji način možemo utjecati na sva dešavanja.“
„Modul je zaista koristan i jako se puno moglo naučiti. S obzirom na to da moje opredjeljenje u životu nije usko vezano za ovu oblast, modul mi je u mnogome pomogao da se upoznam i razmijem goruća pitanja kad je u pitanju status muslimana u Evropi. Jako pozitivno iskustvo koje me je podstaklo na dalje istraživanje.“

„Bilo je zanimljivo slušati predavača koji ima nesvakidašnji način izlaganja, koji nas je podsticao na interaktivni pristup i na debate u kojima smo iznosili sve nedoumice s kojima se susrećemo kad je u pitanju položaj muslimana u Evropi. Predavač nas je usmjeravao na dalje čitanje i istraživanje ovih tema, te podsticao na kritičko promišljanje.“
Izvor: Nahla.ba